Inspiracje #3

piątek, 1 września 2017


Witajcie :)
Już dawno nie było wpisu z serii Inspiracje” na blogu, zatem dzisiaj postanowiłam przygotować dla Was kilka inspiracji, które możecie wykorzystać w sam raz podczas tego weekendu. Więc jeżeli akurat nie ma cię pomysłu na spędzenie nadchodzącego weekendu, to zapraszam do zapoznania się z moimi propozycjami.

KSIĄŻKI

Książki, jakie mam Wam dzisiaj do zaproponowania z pozoru mogą wydawać się skrajnie różne. Jednak jest coś, co je łączy — wszystkie książki, o których Wam opowiem, opierają się na faktach i dotyczą w jakimś stopniu Wielkiej Brytanii. 

Pierwsza pozycja, którą polecam, zachwyci szczególnie tych, którzy uwielbiają książki o podłożu historycznym. Mówię tutaj o serii książek, którą napisała Philippa Gregory.

Krótko o książkach:
Autorka książek Phillipa Gregory od zawsze interesowała się XV-XVIII wieczną Anglią, stąd też powieści, które napisała, dotyczą właśnie tych okresów w dziejach Anglii. Książki opowiadają o wojnie domowej, która toczyła się w latach 1455-1485; o dynastii Tudorów; czy sadze rodu Lacyeów żyjącej w XVIII wiecznej Anglii.

Kilka słów ode mnie:
Na początku wybaczcie za brak jakichkolwiek zdjęć, ale akurat nie mam żadnej książki tej autorki pod ręką. Wracając jednak do samych książek, to osobiście lubię czytać książki historyczne, ponieważ pozwalają poznać świat, którego do tej pory nie znałam. Dlatego z wypiekami na twarzy zaznajamiałam się z realiami  XV-XVIII wiecznej Anglii. W przypadku tych powieści apetyt rośnie wraz z przeczytaną książką. Chce się więcej i, więcej i nie ma się dość, mimo że jedna książka ma po 600 stron. Trzeba przyznać, że autorka umie wzbudzić ciekawość i podsycać akcję.

Kolejna książka jest powieścią autobiograficzną napisaną przez Sophie Hayes pod tytułem Sprzedana.

Sophie Hayes Sprzedana

Kilka słów o książce:
Jest to, jak już wspomniałam powieść autobiograficzna, w której autorka opowiada o traumatycznych przeżyciach z dzieciństwa, które wywarł duży wpływ na jej dorosłe życie, ponieważ jako młoda kobieta nie wierzyła w siebie, więc poszukiwała akceptacji wśród mężczyzn. Tak poznała Kasa, który szybko zdobył jej zaufanie. Już po kilku spotkaniach Sophie postanawia wyjechać z Kasem do Włoch. Liczy na to, że tam uda się jej ułożyć swoje życie na nowo. Początkowo życie we Włoszech przypomina sielankę, Kas jest wobec niej czuły i opiekuńczy. Z czasem jednak zaczyna odkrywać swoją prawdziwą twarz.

Kilka słów ode mnie:
Jak dobrze wiecie, lubię czytać książki, które poruszają trudne, ale ważne tematy, które mnie czegoś uczą i zostawiają ślad w mojej psychice. Taką książką niewątpliwie jest ta pozycja. Pomimo iż żyjemy w XXI wieku, to takie problemy, jak prostytucja czy handel ludźmi są wciąż obecne w naszym świecie. Uważam, że należy o nich mówić i przestrzegać przede wszystkim młode kobiety, które najczęściej są ofiarami w tego rodzaju przestępstwach.  Dlatego dla wszystkich, którzy są zainteresowani tą książką mogę wysłać plik pdf wystarczy tylko pozostawić swój email w komentarzu.             

FILMY

Jeżeli chodzi o filmy, to również wybrałam takie, które coś ze sobą łączy :) Mianowicie dzisiaj do polecenia mam dla Was filmy polskiej produkcji, mało tego oba filmy są komediami romantycznymi. Chociaż ogólnie nie przepadam za polskim kinem a tym bardziej za produkowanymi przez to kino komediami romantycznymi. To te dwie propozycje bardzo przypadły mi do gustu.

Pierwszy film, który polecam oglądnąć to Dzień Dobry Kocham Cię.



Krótko o filmie:
Fabuła filmu raczej nie zaskakuje. Mamy tutaj do czynienia z chłopakiem z tzw. dobrego domu, który prowadzi beztroskie życie za kasę rodziców. W końcu rodzice stawiają darmozjadowi ultimatum albo się ustatkuje i znajdzie żonę, albo może pożegnać się z majątkiem. Podczas gorączkowych poszukiwań Leon (Łukasz Garlicki) postanawia zakręcić się wokół swojej koleżanki z podstawówki pięknej blondynki Basi (Barbara Kurdej-Szatan). Leon pojawia się w życiu Basi w momencie, kiedy ta rozpaczliwie szuka miłości. Relację tą skomplikuje jednak przypadkowe spotkanie Basi z młodym lekarzem Szymonem (Aleksy Komorowski), na którego widok kobieta poczuje motylki w brzuchu. Targana wątpliwościami dziewczyna nie będzie wiedziała, czy wychodzić za Leona, czy odnaleźć spotkanego przypadkiem lekarza. W podjęciu tej trudnej decyzji pomoże jej oddana przyjaciółka Paula (Olga Bołądź). Szymon, któremu na widok Basi również mocniej zabije serce, nie spocznie, dopóki nie odnajdzie swojej ukochanej. W poszukiwaniach wspiera i pomaga mu jego przyjaciel Lucek (Paweł Domagała).

Kilka słów ode mnie:
Muszę przyznać, że na początku byłam do niego sceptycznie nastawiona. Wszystko za sprawą tytułowej piosenki, czyli Dzień Dobry Kocham Cię w wykonaniu Barbary Kurdej-Szatan i Libera.
Głównym powodem mojego uwielbienia dla tego filmu jest Paweł Domagała, który zagrał Lucka. Postać, którą gra jest nieokrzesanym wariatem, który sypie sucharami jak z rękawa. Co z resztą można zauważyć, oglądając sam zwiastun. Obejrzenie tego filmu na pewno zapewni Wam sporą dawkę śmiechu :)

Drugim filmem jaki chciałabym Wam zaproponować są Listy do M



Krótko o filmie:
Film opowiada o losach pięciu kobiet i mężczyzn, których ścieżki życia splatają się ze sobą w Boże Narodzenie. Główny bohater Mikołaj (Jerzy Stuhr) samotnie wychowuje syna. Zły traf, a raczej nieugięta szefowa Małgorzata (Agnieszka Wagner) przydziela mu co roku nocną zmianę w Wigilię. W wyniku czego nie może on spędzić świąt z synem. Podczas świątecznej audycji radiowej Mikołaj pociesza Doris (Roma Gąsiorowska), która nie umie cieszyć się ze świąt i czuję się samotna. Żadne z nich nie przypuszcza, że ich losy się ze sobą zetkną. Małgorzata natomiast jest kobietą nie znoszącą sprzeciwu, która dyryguje swoimi podwładnymi i własnym mężem Wojciechem (Wojciech Malajkat). Małgorzata musi mieć wszystko pod kontrolą, jej poukładany styl życia zaburzy pojawienie się pewnej dziewczynki imieniem Tosia (Julia Wróblewska) podczas Wigilii. Poznamy również losy pewnej pary, której małżeństwo się rozpada. Karina (Agnieszka Dygant) jest żoną Szczepana (Piotr Adamczyk), którego zdradza z Melchiorem (Tomasz Karolak). Melchior pracuje jako Święty Mikołaj w galerii handlowej. Jego szefem jest Waldi (Paweł Małaszyński), który ukrywa przed wszystkimi swoją orientację seksualną.

Kilka słów ode mnie:
Chociaż fabuła filmu jest nieco pokręcona. Przedstawione w filmie skomplikowane relacje ma rozwiązać magia świąt. Czasami można pogubić się w tym, kto z kim i dlaczego, to sam film nastraja pozytywnie i pozwala uwierzyć w to, że w święta wszystko jest możliwe :)

MUZYKA

Ostatnimi czasy w ucho wpadła mi piosenka Natalii Szroeder Zamienię CięJej piękny wokal i teledysk bardzo ujęły mnie za serce.


Kolejną nutą, która o dziwo przypadła mi do gustu. Piszę o dziwo, ponieważ nie miałam do tej pory z takim gatunkiem muzycznym do czynienia, jest utwór holenderskiego zespołu Omnia Earth WarriorPiosenka ta jest swego rodzaju manifestem skierowanym do Nas ludzi, abyśmy przestali, niszczyć naszą ziemię i zaczęli ją chronić.


BLOGI

Dzisiaj zapraszam Was do zapoznania się ze wpisem Sylwii z bloga Fashion Hero, w którym Sylwia pokazuje, jak wartościowe są kobiety. 


Kolejnym wpisem, z którym warto się zapoznać, jest wpis Dagmary z bloga Socjopatka. Czytając ten wpis, miałam wrażenie, jakbym czytała o sobie. Jeżeli więc macie ochotę jeszcze bliżej mnie poznać, to zapraszam do zajrzenia na bloga Dagmary.

Strefa komfortu - chcesz z niej wyjść!

To już wszystko, co dziś dla Was przygotowałam. Mam nadzieję, że moje propozycje przypadną Wam do gustu i że wykorzystacie je podczas spędzania czasu wolnego. 

Pozdrawiam — Patrycja.

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

0 komentarzy