Inspiracje #2

piątek, 7 lipca 2017

Witajcie :)
Dzisiaj chciałabym zaprosić Was na drugi z serii wpis o inspiracjach, w którym dowiecie się, co mnie zachwyciło ostatnimi czasy i co z czystym sumieniem mogę Wam polecić w dziedzinie  kulturowej. Jesteście gotowi? No to zaczynamy!

KSIĄŻKI

Zacznę jak zawsze od książek. Pierwszą książką, która chwyciła mnie za serce, jest książka napisana przez Saroo Brierley Daleko od domu.

Krótko o książce:
Jest to opowieść oparta na faktach, ponieważ dotyczy samego jej autora. Autor przeplata w niej opis przeżyć z dzieciństwa, z opisem zmagań związanych z odnalezieniem utraconej rodziny. Poszukiwania te utrudniał fakt, że mężczyzna niewiele pamiętał z tego okresu. Z książki dowiadujemy się, że Saroo jako 5-latek musiał żebrać wraz ze swoimi braćmi o pożywienie. Właśnie podczas jednej z takich wypraw chłopiec gubi się, chcąc wrócić do domu, wsiada do złego pociągu i zasypia. Budzi się w zupełnie innym mieście, z daleka od domu. W tym momencie rozpoczyna się jego rozpaczliwa walka o przeżycie. 

Kilka słów ode mnie:
Muszę przyznać, że książka na początku mnie nie powaliła, ale z każdą przeczytaną stroną oczy robiły mi się coraz większe ze zdumienia i z podziwu dla tego 5-latka, który tak świetnie sobie radził w tej jakże trudnej dla niego sytuacji. Jest to książka, która skłania do refleksji, pomaga dostrzec i docenić, to jak wiele mamy, mając przy sobie rodzinę, ciepły kąt czy jedzenie.

Kolejną książką, która mnie ujęła, jest książka Co jeśli... R. Donovan.

Krótko o książce:
Książka ta opisuję losy paczki przyjaciół z dzieciństwa: Cala, Nicole, Rea i Richelle.
Naszych bohaterów poznajemy, kiedy są już dorosłymi ludźmi. Cal studiuje w Crenshaw, Rea zakłada swój własny zespół muzyczny, a po Nicole i Richelle słuch zaginął. Do czasu, bowiem przeszłość ponownie wkroczy do świata Cala i Rei, a to za sprawą tajemniczej
Nyelle, którą Cal spotyka pewnego wieczoru. Dziewczyna łudząco przypomina mu przyjaciółkę sprzed lat Nicole. Cal i Rea starają się rozwikłać zagadkę tego, co działo się z Nicole przez tyle lat oraz tego, kim jest Nyelle i co ma wspólnego z Nicole. Nie jest to jednak łatwe, ponieważ Nyelle pojawia się i znika, jest bardzo tajemnicza i nieobliczalna. Sprawę utrudnia również rodzące się uczucie pomiędzy Calem a Nyelle.

Kilka słów ode mnie:
Pomimo iż jest to powieść typowo młodzieżowa, to bardzo mnie wciągła. Nie da się od niej oderwać, ponieważ cały czas pojawiają się nowe fakty z przeszłości bohaterów, które dodają pikanterii. Dodatkowo historia przedstawiana jest z punktu widzenia każdego z bohaterów, co jeszcze bardziej sprawia, że jest to interesująca książka. Jest to opowieść o sile prawdziwej przyjaźni i miłości, której nie zniszczył czas.

FILMY

Przejdźmy teraz do filmów, które mam Wam do zaproponowania. Pierwszy film, który polecam oglądnąć to Człowiek ze stali.

Krótko o filmie:
Jest to film inspirowany Supermenem. Główny bohater Clark poznaję prawdziwą historię o sobie i swoich nadprzyrodzonych zdolnościach. Jako młody chłopak dowiaduje się od swoich rodziców, że nie są jego biologicznymi rodzicami. Znaleźli go w kapsule, w której przybył prawdopodobnie z kosmosu. Od tej pory Clark chce odnaleźć swoich biologicznych rodziców i poznać świat, z którego pochodzi. Wkrótce dowiaduje się, że jego rodzice nie żyją, a planeta, z której pochodzi uległa zagładzie. Jednak przeszłość nie zapomina o Clarku, okazuje się, że są inni ocaleni, którzy pragną zniszczyć jego i Ziemię.

Kilka słów ode mnie:
Jest to film przedstawiający walkę dobra ze złem. Pełen akcji i efektów specjalnych, które aż wbijają w fotel. I to właśnie one najbardziej mnie zachwyciły. Oglądając go, miałam wrażenie, jakbym była uczestnikiem tej historii, zrobiło to na mnie ogromne wrażenie.

Kolejnym filmem, a raczej bajką są Trolle .

Krótko o filmie:
Bajka opowiada o tytułowych trollach, które żyją szczęśliwie, aż do momentu wielkiej imprezy, zorganizowanej przez Poppy córkę przywódcy trolli. Hałas i smuga światła doprowadza Bergenkę odwiecznego wroga trolli do ich wioski. Bergenka porywa przyjaciół Poppy do miasta Bergenów. Poppy dręczona wyrzutami sumienia, postanawia uratować przyjaciół. Namawia Mruka wiecznego pesymistę, aby jej towarzyszył w podróży. Podróż ta okazuje się nauką dla obojga, ponieważ Poppy uczy się od Mruka, jak radzić sobie z problemami. Z kolei Mruk uczy się od Poppy pozytywnego patrzenia na świat.

Kilka słów ode mnie:
Bajka ta niesie ze sobą pozytywny przekaz mówiący o tym, aby dostrzegać pozytywne aspekty każdej sytuacji nawet tej z pozoru beznadziejnej. Motywuje do walki i niepoddawania się pomimo przeciwności, jakie nas spotykają. Pełna jest pozytywnej energii i muzyki, która się udziela.

MUZYKA

W moich głośnikach brzmiały ostatnio dwie piosenki, które związane są z moim przyjacielem. Ilekroć ich słucham zawsze pojawia się uśmiech na mojej twarzy, a są to:




BLOGI

Nadeszła pora na polecenie Wam wpisów, które wywarły na mnie ogromne wrażenie. Uważam, że zasługują one na udostępnienie szerszej publiczności.

Pierwszy z nich pochodzi z portalu KoBBieciarnia, a został napisany przez Anię, autorkę bloga NieidealnaAnna. Porusza temat choroby Hasihmoto, z którą zmaga się Ania, a także od niedawna również ja. Wpis ten pozwala innym zrozumieć osoby chorujące na Hashimoto, których jest niestety coraz więcej. 


Drugi wpis pochodzi z bloga Matka Wielowymiarowa, w którym autorka bloga porusza bardzo ważny dla Nas kobiet problem regularnych badań. Należy pamiętać o sobie i swoim zdrowiu, a ten wpis niech Wam o tym Moje Drogie przypomni.


To już wszystko, co dziś dla Was przygotowałam. Mam nadzieję, że spośród moich propozycji znajdziecie coś interesującego, co umili Wam te letnie wieczory.

Pozdrawiam — Patrycja.


Wpisy, które mogą Cię zainteresować

0 komentarzy