„Znowu w życiu mi nie wyszło...”

niedziela, 26 marca 2017


Witajcie :)
Dzisiaj chciałabym poruszyć temat dotyczący porażek, jakie przeżywamy w naszym życiu.
Obecnie wiele mówi się o osiąganiu sukcesów. Poprzez media i social media kreowany jest świat, w którym wszystko można osiągnąć, jeśli się tego bardzo chcę i do tego dąży. Zgadzam się z tym, jednak co zrobić, jeśli pomimo chęci i działań nie uda nam się osiągnąć wymarzonego celu? Jak sobie poradzić z porażką?
Porażka to przykre doświadczenie, któremu KAŻDY z nas będzie musiał stawić czoła. Tak, dobrze czytasz, każdy nawet człowiek sukcesu doświadczył w swoim życiu porażki. Mnie też było dane poznać jej smak.

Moje życie to ciągła sinusoida, w której przeważają złe chwile. Pomyślisz sobie pewnie, że przesadzam, ale udowodnię Ci, że tak nie jest. Jestem osobą niepełnosprawną, choruje na Mózgowe Porażenie Dziecięce, w związku z czym od urodzenia musiałam walczyć o siebie i swoje zdrowie. Decydując się na kolejne operacje, miałam nadzieję, że w końcu wyzdrowieje. Kiedy dotarło do mnie, że tak się nie stanie, walczyłam o to, aby nie jeździć na wózku.

Aktualnie jestem w trakcie zakupu wózka, bo już niestety mój stan zdrowia tego ode mnie wymaga. Jest to moja życiowa porażka, ponieważ coś, przed czym całe życie uciekałam, za niedługo stanie się moją codziennością. Jak sobie z tym radzę? Nie będę ściemniać, że się z tym pogodziłam, bo tak nie jest, ale staram się podejść do tego z rozsądkiem, spojrzeć na to nieco przychylniejszym okiem. Mówię sobie Stara wózek to nie jest koniec świata, dzięki niemu będziesz mogła być niezależna. To krótkie zdanie pomaga mi nie obarczać się winą i patrzeć z nadzieją w przyszłość.

Nie podam Ci złotego środka na przezwyciężenie Twoich porażek, mogę jedynie na swoim przykładzie pokazać Ci, że nawet największą porażkę, można obrócić w pozytyw. Mam nadzieję, że moja historia pomoże Tobie, poradzić sobie z porażkami, które Cię spotkają.

Wpis powstał w ramach akcji Tydzień porażki. Akcja ta ma na celu pokazanie młodym ludziom, iż każdy, nawet najlepsi popełniali błędy. Mottem całej akcji są słowa Billa Gatesa Nie ma nic złego w świętowaniu sukcesu, ale ważniejsze jest wyciągnięcie nauki z porażki”. Organizatorami akcji są licealiści i studenci, którzy chcą, aby Polacy nauczyli się mówić o porażkach i wyciągali z nich wnioski.


Więcej informacji o akcji znajdziecie tutaj.
Będzie mi miło, jeżeli podzielisz się swoją historią. #tydzienporazki #weekforfailure

Pozdrawiam — Patrycja.

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

0 komentarzy