Co to znaczy być dobrym człowiekiem?

sobota, 4 lutego 2017

Co to znaczy być dobrym człowiekiem?


Witajcie :)
Dziś zapraszam Was na refleksyjny wpis, w którym chciałabym poruszyć temat, który wydaję mi się być troszkę pomijany we współczesnym świecie, a mianowicie co to znaczy być dobrym człowiekiem? Powiedz czy zadałeś sobie kiedyś to pytanie?

Żyjemy w czasach, w których wszystko, co nas otacza, skupia się na studiowaniu zła. W wiadomościach mówi się tylko o wypadkach, zabójstwach, czy kolejnych potyczkach politycznych. Sztuka opiera się zazwyczaj na traumatycznych przeżyciach artysty  nieszczęśliwej miłości, trudnym dzieciństwie itd.
Jeżeli ktoś odważy się powiedzieć lub zrobić coś dobrego to zaraz znajdą się i tacy, którzy zarzucą mu złe intencje.  Całe to wszechogarniające zło wywołuję we mnie bunt i towarzyszące jemu pytanie, Gdzie jest to dobro, które w każdym z nas tkwi? — Tak wierzę w to, że w głębi serca każdy z nas jest dobry. Tylko wywyższanie zła na piedestał naszej codzienności sprawia, że nie potrafimy dostrzec dobra w sobie i w drugim człowieku.
Dlatego teraz zatrzymaj się na chwilę i zadaj sobie pytanie, Czy jestem dobrym człowiekiem? Co sprawia, że jestem dobry?

Moim zdaniem dobry człowiek to taka osoba, która jest szczera i życzliwa wobec siebie i innych, potrafi bezinteresownie pomóc drugiemu człowiekowi w potrzebie, nie kieruje nią nienawiść i zazdrość, umie cieszyć się z sukcesów innych. Dobry człowiek to człowiek pogodzony ze sobą i swoją przeszłością, który z ufnością patrzy w przyszłość. Dobry człowiek to szczęśliwy człowiek, który potrafi dzielić się tym szczęściem z innymi.

Czy zatem sama jestem dobrym człowiekiem? — Myślę, że tak. Jestem typem społecznika, dla którego najważniejszy jest drugi człowiek. Zawsze chętnie pomagam i nakłaniam innych, aby pomagali. Nie oczekuje za to rekompensaty, dla mnie sama możliwość pomagania i poczucie, że jestem komuś potrzebna, jest nagrodą.
Owszem jestem tylko człowiekiem, czasami zdarzają się sytuacje, gdzie komuś czegoś pozazdroszczę lub w nerwach komuś źle pożyczę. Jednak wewnątrz mnie nie ma nienawiści, wyzbyłam się jej jakiś czas temu. Zaakceptowałam swoją przeszłość, odnalazłam spokój i pełna nadziei czekam na to, co przyniesie przyszłość.

 A czy według Ciebie jesteś dobrym człowiekiem? Co to znaczy być dobrym? Czekam na Wasze definicje dobra :)

Pozdrawiam — Patrycja.

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

0 komentarzy